problem

I en hel timme har jag ringt runt till finska konsulat i hela sverige och ingen kunde svara på min fråga. Alla skicka runt mig till en massa andra städer. I Göteborg sa dom ja men ring till solresor dom borde veta. Vilket jag redan gjort förra veckan men nä hon hade ingen aning. Hur fan kan man inte ha någon koll på om man reser med svenskt bolag behöver ett annat visum med sig när man är finne? Jag ringer solresor igen en jävla kärring svarar, jag ställer min fråga igen för typ 100:a gången. Till svar får jag då att det inte är hennes jobb att hålla koll på sånt för det ingår inte i hennes arbetsbeskrivning.

Iallafall jag ringer till finska ambasaden i Sthlm och möts av en jäkla lång mening på finska. Jaha ehh typ va?! Hon börjar om på mumindalen finska och hänvisar mig till egyptiska ambasaden. Jag ringer dit lyssnar på lite arabiska, kommer fram pratar med en tjej som äntligen ger mig svar. Jag kan flyga till Egypten inget klydd visumet får jag där. Tack för det kunde ingen av dom andra 100 människorna jag pratade med idag gett mig det svaret?!

Skit i det nu är det löst iallafall. Jag kom nästan precis tillbaks för en liten löp runda. Riktigt härligt väder att springa i. Sen blir det nog en power walk ikväll med Frida. Nä duschen nu sen ska jag nog in till stan.

Puss puss

Kommentarer
Postat av: frida

så skönt att det löste sig! nu är jag ännu mer svartsjuk, för nu vet jag att du faktiskt får åka på riktig semester :)

2009-09-30 @ 15:36:08
URL: http://fridafritzon.blogg.se/
Postat av: caroline

haha fast det är som man brukar säga:

- Ropa inte hej förens du är över ån.

eller hur det nu va haha =)

2009-09-30 @ 22:01:42
URL: http://carolinehaapala.blogg.se/
Postat av: Eva och Neo

hahahaha, hatar telemänniskor! Bläha!



Hoppasatt resan blir o att ni inte blir bortrövade!

2009-10-01 @ 12:39:21
URL: http://underbaravitre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0